CF kortin recovery-ohjelmia mieluiten Macille

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
intoilija

CF kortin recovery-ohjelmia mieluiten Macille

Viesti Kirjoittaja intoilija »

Eilisten kuvaamisten lopuksi CF-kortti alkoi nayttaa erroria. (ulkomailta joskus ostettu Apacer). Voinko jotenkin pelastaa kuvat? Kokeilin jo Maciin Diskdrill-nimista softaa. Loysi kylla tiedostoja, mutta olisi pitanyt ostaa pro-versio 80:lla, jotta ne olisi saanut ulos. Ei siella ole niin tarkeita kuvia, etta olisin maksanut tuon. Mutta haluaisin nahda ne silti. Kertokaahan, miten olette onnistuneet.

On minulla vanha Windowskin (home Vista, jos sille loytyy softaa helpommin/edullisemmin...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
J_Susiraja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J_Susiraja »

http://en.wikipedia.org/wiki/PhotoRec

Pitäisi toimia myös Macissa (ei kokemusta). Karu käyttöliittymä, mutta tehokas. Saattaa näyttää raakakuvat tiffeinä.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

J_Susiraja kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/PhotoRec
Pitäisi toimia myös Macissa (ei kokemusta). Karu käyttöliittymä, mutta tehokas. Saattaa näyttää raakakuvat tiffeinä.
Samaa softaa olisin ehdottanut. Ilmainen, karu, mutta toimiva (on kokemusta myös Mac:sta). Olen ollut kokeilemassa PC-versiolla saman kortin palauttamista eri softilla, ja yleensä PhotoRec sai esille vähintään saman verran tiedostoja kuin muutkin.

Tuo raakakuvien muuttuminen TIFF:ksi on yleensä korjattavissa muuttamalla vain tiedostojen loppuliite oikeaksi. TIF on oikeasti vain kehysformaatti, jota myös useat Raw-kuvaformaatit käyttävät. PhotoRec-tunnistaa tuon kehysformaatin, mutta tiedostojen deletointi on hävittänyt tiedostonimen muistikortin simppelissä hakemistojärjestelmässä.
intoilija

Viesti Kirjoittaja intoilija »

Kiitokset. Photorec ei ensin loytanyt koko kortinlukijaa ja, kun alustin rohkeasti kortin kamerassa, se ei loytanyt kuvia. Windowsissa sain sentaan sitten Recuvalla pelastetuksi jpg;t, tosin mulla oli RAW+pienin jpg, mutta edes jotakin. Ja olinhan "ulkoiluttamassa " kameraa, en mitaan oleellista kuvaamassa, joten tyytyminen saavutettuun OK.
Vastaa Viestiin