Vaihtoehtoina on muun muassa Eizo CX240-BK, Eizo CS230-BK ja Eizo FORIS FS2333
Muitakin näyttöjä saa ehdottaa; ainoa vaatimus on laadukas IPS-paneeli ja pitkä tuotetakuu. Nykyinen Asus MS236h TN-paneelinen FullHD-näyttö saa väistyä parempien tieltä. Toinen näyttö Eizo FlexScan M1900 säilyy.
Käyttö on Adobe Photoshop CS6:lla tehtävää kuvankäsittelyä; RAW kuvien säätöä yms. Itse tietokoneessa on näytönohjaimena Asus GT640-2GD3 GeForce GT640 2048 MB DDR3 PCI Express x16 ja emolevyssä 24 GT muistia ja prosessorina Xeon W3520. Nykyinen kiintolevy on tarkoitus vaihtaa SSD-levyyn.
Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?
-
- Viesti:
Mikä Eizon näyttö vakavaan kuvankäsittelyyn?
Markus Hautaniemi
-
- Viesti:
Varmasti hintansa arvoinen näyttö. Tuon kokoinen näyttö on vaan fyysiseltä kooltaan minulle liian kookas. Eizo CX:ää olen alunperin harkinnut. Olen hakemassa huomattavasti nykyistä Asus MS236h:ta parempaa näyttöä. Seitsemän vuotta vanha kakkosnäyttökin Eizo FlexScan M1900 on tuota kuvanlaadultaan parempi.kunijo-1 kirjoitti:Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Dellin 30'' Ultrasharp- näyttöön. Isosta koosta ei ole ainakaan haittaa ja kuvanlaadusta en keksi mitään moitittavaa.
Markus Hautaniemi
-
- Viesti:
NEC SpectraView 241 voisi olla yksi vaihtoehto. Sen tuotetakuu on tosin vain kolme vuotta.effeuno kirjoitti:Ei kannata unohtaa NEC; in näyttöjä.
Saattaa olla jopa parempi hinta/laatu suhde.
Effeuno
Markus Hautaniemi
-
NEC:n julkaisusta on kulunut jonkin verran aikaa ja siinä on siitä syystä yhä CCFL-taustavalo, uusissa Eizon Coloredgeissä on siirrytty ledeihin. Ledit kuluttaa vähemmän sähköä ja saattaa kestää pidempään käyttöä, mikäli tällä on merkitystä valintaan. Värien puolesta ei liene juurikaan eroa tuossa hintaluokassa.
Uutta tekniikkaa arvostavana valitsisin tällä hetkellä CX- tai CG-sarjan Coloredgen. CS-sarjalainen on mun mielestä vähän karvalakki ja siinä hintaluokassa mun valinta olisi NEC PA241W.
Uutta tekniikkaa arvostavana valitsisin tällä hetkellä CX- tai CG-sarjan Coloredgen. CS-sarjalainen on mun mielestä vähän karvalakki ja siinä hintaluokassa mun valinta olisi NEC PA241W.
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
-
- Viesti: