Valmistusvika

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
HoPee

Valmistusvika

Viesti Kirjoittaja HoPee »

Mikähän mahtais olla viisain vaihtoehto seuraavan ongelman hoitoon?
Minulla on n. 3 v:n vanha melkein käyttämätön manfrotton monopodi malli 676 B Digi. Monopodi on ollut suojuksessaan lämpimässä komerossa. nyt kun otin monopodin pussistaan, niin kaksi alinta lukituskappaletta ovat halki. Eli laite ei näköjään kestä aikaa lukot kiinni. Tämähän on selvästi valmistusvika. En ainakaan ole saanut ohjetta tuotetta ostaessani, että sitä on säilytettävä lukot auki. Monopodin pikalukot ovat muovia.
Olen tilannut laitteen kotimaisesta firmasta nettikaupan kautta.
Kauppa oli joku seuraavista, Rajala, Maitolaituri, Top Shot tai digitarvike. Minulla ei ole kuittia jäljellä, enkä muista mistä kaupasta olen tuotteen tilannut. Joku noista se kumminkin oli, koska en ole muualta mitään kuvaukseen liittyvää tilannut.
Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa manfrotton jalustojen tai monopodien lukkojen kanssa?
Kukahan tätänykyä maahantuo manfrottoa?
Viimeksi muokannut HoPee, Syys 20, 2011 15 : 21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Tikku sulolle syötäväksi siis (jäteastiaan) tai jos sitä on mukava säilyttää siellä kaapissa/komerossa niin pidä siellä, minusta sillä ei ole merkitystä silloin ovatko lukot kunnossa..
Unohda tyystin mistä olet sen hankkinut, 3v. on jo hyvä ikä nyky tuotteille käytti niitä tai ei, jos tuntuu että sille olisi tulevaisuudessa käyttöä niin tilaa uudet lukot, ne eivät maksa montaa euroa kappale mutta älä tilaa niitä varastoon ylimääräisiä koska eivät kestä säilytystä. ;)
OskuK

Re: Valmistusvika

Viesti Kirjoittaja OskuK »

HoPee kirjoitti: Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa manfrotton jalustojen tai monopodien lukkojen kanssa?
On, eivät vastaa yleistä käsitystä laadusta. Manfrotton laadusta kyllä ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
HoPee

Viesti Kirjoittaja HoPee »

Joo, mutta ettei maailma hukkuis paskaan, niin en viitsisi laittaa jalustaa kiertoon, vaan korjauksella laite kuntoon.
Eikös takuut yleensä kestä hautaan asti materiaali- ja valmistusvirheiden osalta?
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

HoPee kirjoitti:Joo, mutta ettei maailma hukkuis paskaan, niin en viitsisi laittaa jalustaa kiertoon, vaan korjauksella laite kuntoon.
Eikös takuut yleensä kestä hautaan asti materiaali- ja valmistusvirheiden osalta?
Soita Telefotolle ja kysy onko niitä lukkoja varaosina. He hankkivat varaosat Manfrottoihin ja saat jalustasi taas käyttöön. Varmaan muistakin kaupoista hankkivat varaosia, mutta tuolla ainakin itsellä lisäosien tilaukset ovat toimineet hyvin.

Jos kuitti on kadonnut, niin ehkä asiaa ei saa enää hoidettua takuuseen varsinkin jos et edes muista mistä ostit yksjalan. Manfroton varaosat on melko halpoja, joten lukkojen uusinta on tuskin kauhean kallis operaatio.

Jos haluat päästä helpolla niin lähetä se rikkoontunut yksjalka minulle (keksin sille jotakin käyttöä) ja pääset hankkimaan tilalle uuden.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

HoPee kirjoitti:Joo, mutta ettei maailma hukkuis paskaan, niin en viitsisi laittaa jalustaa kiertoon, vaan korjauksella laite kuntoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Takuu
Tyypillinen kaupassa esiintyvä takuu on hyödykkeiden myynnissä myyjän tarjoama vapaaehtoinen kuluttajansuojaa laajentava lupaus.
kuluttajansuojan kanssa taas läpistään oletetusta kestoiästä. mun meediopallo kyllä kertoo nyt, että voipi olla ettei ihan itsestään ole rikkoutuneet, itellä ainakin monopodi rämisee ja kolisee aina välillä komeron perällä jos kaivaa vierestä jotain muuta...

ja käytännössä materiaalivirhe on melko vaikea todeta tuollaisista osista jos tausta on se, että vehje on pyörinyt nurkissa vuosia. mutta jos tahdot käytättää hajonneet osat ESPI -testeissä nähdäksesi että millaiset jäännösjännitykset nappuloissa on niin laita yksityisviestiä, voi olla että saan yhden nollan pois listahinnan perästä. harmi vaan että silloinkin taitaa hintalappu olla isompi kuin monopodin hinta...
Vastaa Viestiin