5D mark 2:n akun kestävyys?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Tuia-

5D mark 2:n akun kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Tuia- »

Hei,

olen huomenna menossa kuvaamaan klo 13-21 musiikkitapahtumaan, missä pitäisi ottaa kuvia siellä esiintyvistä artisteista. Mitä olette mieltä, riittääkö 5D mak 2:n akku, vai pitäisikö hommata vara-akku?

Olen vasta saanut tuon kameran, joten en ole pahemmin kerennyt sen akun kestävyyttä testailemaan :)
Do you believe in fairies?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Kokemuksen mukaan sillä täydellä akulla räiskii reilun tuhat raakakuvaa. Mä kuvasin yhden kokopäivän urheilutapahtuman, päivän aikana tuli 1900 kuvaa ja akku hyytyi siinä vasta loppumetreillä, eli olisiko joku 1500 kuvaa.

Edit: Riippuu toki, paljonko niitä kuvia katselee sieltä takaruudulta.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Tuia-

Viesti Kirjoittaja Tuia- »

Okei, no sitten otan "riskin" enkä tuhlaa toiseen akkuun :) Varsinkaan kun saan välillä käydä kotona niin siinä samalla voi vähän ladata akkua
Do you believe in fairies?
Kipe

Re: 5D mark 2:n akun kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Tuia- kirjoitti:Mitä olette mieltä, riittääkö 5D mak 2:n akku, vai pitäisikö hommata vara-akku?
Akku on niin hyvä, että vara-akun hankkiminen voi olla ongelma. Yritin saada sellaisen Tampereelta, kun olin lähdössä Viroon keväällä. Akkua ei löytynyt ainakaan paikallisesta Rajalasta eikä Patteripisteestä. En muista etsinkö muualta. Tosin matkalla ei akku loppunut, sillä saatoin ladata sen iltaisin. Enpä muista, että se olisi loppunut koskaan muulloinkaan, mutta en kuvaa videota.
Vastaa Viestiin