Uusi tietokone, suosituksia?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
artur
Viesti:

Uusi tietokone, suosituksia?

Viesti Kirjoittaja artur »

Miltäs tällainen kuullostaa näin valokuvaajalle? Tahtoo että kone maksaa max 400 euroa, pelkkä pönttö tarvitaan ja USB2.

Tietokone

Sijainti Helsinki.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Trnquill
Viesti:

Re: Uusi tietokone, suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

artur kirjoitti:Miltäs tällainen kuullostaa näin valokuvaajalle? Tahtoo että kone maksaa max 400 euroa, pelkkä pönttö tarvitaan ja USB2.
Muistia liian vähän ja kovokin vähän ahdas, jos ahkeraan kuvaa. Mutta eipä tuolla budjetilla juuri valinnanvaraa liene. Vai?
-Markus
Fotoni.org
artur
Viesti:

Trnquill kirjoitti:
artur kirjoitti:Miltäs tällainen kuullostaa näin valokuvaajalle? Tahtoo että kone maksaa max 400 euroa, pelkkä pönttö tarvitaan ja USB2.
Muistia liian vähän ja kovokin vähän ahdas, jos ahkeraan kuvaa. Mutta eipä tuolla budjetilla juuri valinnanvaraa liene. Vai?
Samaa muistia mulla on jo 1Gb jonka voisin lisätä tuohon ja 80Gb on vallan hyvä Windowsia ja Photoshoppia varten. Toinen kovalevy 120Gb puolillaan kuvia.
ahz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahz »

Trnquill kirjoitti:
Valinnanvaraahan on aina, esim Cimokselta käytetty laatikko mukaan,
http://www.cimos.fi/tuotteet.php loppurahalla sitten vaikka kovalevyjä. Niitä ei ole koskaan liikaa.
artur
Viesti:

Mitä eroa on ATA ja S-ATA väylillä, eli käykö ATA kovalevyt S-ATA:aan?
artur
Viesti:

saltikov kirjoitti:
artur kirjoitti:Mitä eroa on ATA ja S-ATA väylillä, eli käykö ATA kovalevyt S-ATA:aan?
Liitin on erillainen - eli ei käy. Joissakin emoissa on kumpiakin paikkoja. Joskus S-ATA paikat on raidpaikkoja eikä niihin saa tavallisen tyyppistä levyä - siis täytyy laittaa raidina.
Mikäköhän tässä tietokoneessa on, ATA vai SATA?
ahz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahz »

artur kirjoitti:Mikäköhän tässä tietokoneessa on, ATA vai SATA?
Sieltä tuotteen myyjältähän sitä kannattaisi kysellä, tai siis kannattaisi jos myyjä ei olisi Gigantti.
artur
Viesti:

ahz kirjoitti:
Sieltä tuotteen myyjältähän sitä kannattaisi kysellä, tai siis kannattaisi jos myyjä ei olisi Gigantti.
Jos on valmis konepaketti niin mitä väliä kuka sitä myy?
ahz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahz »

artur kirjoitti:
ahz kirjoitti:
Jos on valmis konepaketti niin mitä väliä kuka sitä myy?
Eihän sillä sinänsä ole merkitystä, mutta jos tarvitsee esimerkiksi selvittää jotain teknisiä yksityiskohtia laitteesta, niin jossain palvelua tarjoavassa liikkeessä se saattaisi selvitä kysymällä.

Mutta selviäähän nämä asiat tietenkin keskustelupalstoilla kyselemälläkin, joten eihän sillä siinämielessä ole väliä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

artur kirjoitti:
saltikov kirjoitti:
artur kirjoitti:Mitä eroa on ATA ja S-ATA väylillä, eli käykö ATA kovalevyt S-ATA:aan?
Liitin on erillainen - eli ei käy. Joissakin emoissa on kumpiakin paikkoja. Joskus S-ATA paikat on raidpaikkoja eikä niihin saa tavallisen tyyppistä levyä - siis täytyy laittaa raidina.
Mikäköhän tässä tietokoneessa on, ATA vai SATA?
ATA eli IDE, kuten tuolla sivulla lukeekin..
Sinulla olisi muistia, onko varmasti DDR2?
Näytönohjain lienee tyyppiä skeida.

Miksi et kasaisi itse konetta? Ruuvari siinä vain tarvitaan.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
artur
Viesti:

Toinen vaihtoehto olisi tämä:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho ... 70545.html

Mitä mieltä?
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Minä en noihin merkkikoneisiin koskisi tikullakaan... joku neuvoikin, että kasaa itse se kone, tai pyydä kaveria auttamaan.

edit:
tai esim. tuollainen, josta löytyy jo pci-e korttipaikkakin, jos vaikka joskus haluaa kunnollisen näytönohjaimen laittaa.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=20617
artur
Viesti:

harrin kirjoitti:Minä en noihin merkkikoneisiin koskisi tikullakaan... joku neuvoikin, että kasaa itse se kone, tai pyydä kaveria auttamaan.
No mulla on juuri toisenlaisia kokemuksia. Itsekyhätyt koneet toimii mutta ei kauan kun taas merkkikoneissa on yhteensopivat sisukset.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

artur kirjoitti:
harrin kirjoitti:Minä en noihin merkkikoneisiin koskisi tikullakaan... joku neuvoikin, että kasaa itse se kone, tai pyydä kaveria auttamaan.
No mulla on juuri toisenlaisia kokemuksia. Itsekyhätyt koneet toimii mutta ei kauan kun taas merkkikoneissa on yhteensopivat sisukset.
Niin, yhteensopiva monesti vain saman merkin komponenttien kanssa. Voi tulla lompakkoon iso lovi siinä vaiheessa, kun pitää vaikka muistia lisätä...
snowman82

Viesti Kirjoittaja snowman82 »

OskuK kirjoitti:Miksi et kasaisi itse konetta? Ruuvari siinä vain tarvitaan.
Kyllähän siinä muutaman kympin säästää jos ostaa komponentit erikseen ja kokoaa itse, mutta ei taida monelle olla vaivan arvoinen, jos ei ole ennen koonnut konetta.
artur
Viesti:

snowman82 kirjoitti:Kyllähän siinä muutaman kympin säästää jos ostaa komponentit erikseen ja kokoaa itse, mutta ei taida monelle olla vaivan arvoinen, jos ei ole ennen koonnut konetta.
Siinä olet oikeassa ja mä olen aivan jämpti esimerkki. Enhän mä tiedä mistään komponenteista mitään eikä tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa koneen kokoaminen. Siksi katselen näitä konepaketteja. En tarvitse kaikkein parasta, hyvin olen tähänkin asti pärjännyt USB1:llä, 512Mb muistilla ja 1.2GHz prossulla.

Nyt kun on koneen päivityksen aika niin tahdon ainakin USB2:n.
snowman82

Viesti Kirjoittaja snowman82 »

artur kirjoitti:Enhän mä tiedä mistään komponenteista mitään eikä tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa koneen kokoaminen.
Yksi vaihtoehto noiden markettimikrojen lisäksi voisi olla, että käyt jossain tietokoneliikkeessä ja kerrot mikä on bujettisi (esim. 500e) ja että sillä pitäisi saada kone, jossa on vähintään esim. AMD Athlon 64 suoritin, 1 GB keskusmuistia ja 160 GB kiintolevy. Kerrot vielä mitä teet koneella ja mainitset, että minimivaatimukset pitää täyttyä hintarajojen puitteissa. He valitsevat sitten sopivat osat koneeeseen ja kokoavat sen sinulle.

Katso vaikka:

www.mikromafia.fi
www.btmikro.fi
www.tietoasema.fi

Kaikilla on liikkeet Helsingissä hyvien liikenneyhteyksien päässä. Mikäli asut Helsingin ulkopuolella niin soitat vaikka ja pyydät tekemään tarjouksen kokoonpanosta.
artur
Viesti:

Kertokaa sit millaista muistia pitää ostaa jos haluaa laajentaa muistia. Tuossa HP:n koneessa on DDR2-SDRAM -muistimoduuli.
Vastaa Viestiin