Varta Photo Accu+laturi (lataus)

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Investor

Varta Photo Accu+laturi (lataus)

Viesti Kirjoittaja Investor »

Toivottavasti menee oikealle alueelle kysymys. Eli onko normaalia, että kun olen ladannut akut niin se niiden alumiininen kuori on kupruileva, varmaan lämmöstä johtuen? Myöhemmin se taas tasoittuu, mutta aina latauksen jälkeen sama juttu.

Akkuja lataan sen 10-12 tuntia mitä muistaakseni ohjeissa neuvotaan ja tuollahan ei pitäisi olla merkitystä tähän asiaan, koska tuossa on se ylläpitolataus sen jälkeen kun akut ovat latautuneet.
Canon 500D
Ex:Canon A75, Nikon D40
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaS.

Re: Varta Photo Accu+laturi (lataus)

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

Investor kirjoitti:...kun olen ladannut akut niin se niiden alumiininen kuori on kupruileva, varmaan lämmöstä johtuen? Myöhemmin se taas tasoittuu, mutta aina latauksen jälkeen sama juttu.
Kuulostaa hieman oudolta. Oletko varma, että itse kennon kuori kuprahtaa eikä vain akun muovinen/pahvinen tms. etikettikuori?

Ainahan akut ja kennot lämpenevät ladatessa (varsinkin pikalatureissa), mutta jos itse kennon kuori (periaatteessa 'runko') alkaa kupruilla ja kenno tuntuu kädessä lähes polttavan kuumalta, on lojahtamisriski potentiaalinen. Tosin kenno ennemmin oksentaa päistään sisuksiaan pihalle kuin lojahtaa.

Jos käytät Vartan akkuja ja Vartan laturia, kombinaation pitäisi toimia moitteetta. Yleensä Vartan tuotteet ovat (olleet?) laatutavaraa.
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!

Tiedustele yv:nä tai spostina.
Investor

Viesti Kirjoittaja Investor »

Meinasin laittaa kysymysmerkin tuon alumiinisen jälkeen, mutta en sitten tullut laittaneeksi. Eli eihän tuo päällysosa olekaan mitään alumiinia vaan jotain muovia tms. Ja siinä tapahtuu tuo kupruileminen. Nyt kun taas kameran avasin ja katsoin akkuja niin ne olivat laskeneet taas. Eli varmaan lämpenemisen takia siinä jotain tapahtuu mikä kupruilun aiheuttaa.
Canon 500D
Ex:Canon A75, Nikon D40
Wolfheart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Itellä sama ongelma - pinta kupruilee. Kyllä se varmaan siitä lämpenemisestä johtuu, tuntuvat suorastaan kuumenevan latauksen aikana. Hyvin ovat kuitenkin paristot toimineet.
Vastaa Viestiin