Lennolle sopiva reppu (käsimatkatavara)

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Alpine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Kävinpä sitten lentoasemalla sovittamassa Vertexiä käsimatkatavarakehikkoon. Kun etupuolen tarviketaskut tyhjensi, niin reppuhan upposi koloon. Eli lähdetään sitten tällä repulla reissuun. Painoahan koko komeudelle kertyy väkisin yli 8 kg.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Alpine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Ahdasta oli repussa, mutta kaikki tarpeellinen mahtui mukaan.

Mennessä eivät olleet repusta kiinnostuneita. Paluumatkalla Düsseldorfin turvatarkastus otti repun tarkempaan syyniin ja tekivät jotain testejä. Sitten vaan enemmän kyselivät leppoisasti, että paljonko tuo maksaa ja miten kaukaa sillä voi kuvata. Eivät olleet painosta kiinnostuneita. Käytin reppua vaa'alla ja 17 kg näytti lukemat. :)

Kuva
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Samaa painoluokkaa oli munkin reppu, kun vuosi sitten kävin Keniassa. Ketään ei kiinnostanut repun paino eikä koko. Ei Suomessa ei Ranskassa eikä Keniassa. Ei ollut kyllä mikään ihmekään, kun katselin millaisia kasseja CDG:llä kenialaiset yritti saada kulkemaan käsimatkatavarana. Mulla ei ole lätkäkassikaan niin suuri...

BTW. itse en uskalla kuljettaa runkoa kiinni raskaassa objektiivissa. Olen yhden rungon onnistunut sillä tavalla tuhoamaan.
_Lars_

Viesti Kirjoittaja _Lars_ »

Vaikka käsimatkatavaroita ei yleensä punnita niin ei kannata liikaa luottaa siihen. Oon lentänyt aika paljon kameravehkeiden kanssa ja ainoastaan kaksi kertaa, Baltic Air:lla ja Viderö:llä, on tullut sanomista. Toisella kertaa oli sherpa (lue:tyttöystävä) mukana ottamassa osan kamoista kantoon ja toisella kertaa työnsin 300/2.8:n "povitaskuun" ja kysyin että tyydyttääkö. :) Kummallakin kerralla mulle kuitenkin vakuutettiin että täydellä repulla ne ei ottais mua koneeseen vaikka purnaisin kuinka.

Onneksi matkakumppanit on usein niin järkeviä etteivät roudaa tollasta määrää rikkoontuvaa sälää lentokoneessa ja niiden käsimatkatavaroista saa backuppia tarvittaessa. Viime viikonloppunakin oli TAP:n lennolla yli 7kg ylipainoa repussa eikä sitä ekstramäärää olisi saanut mitenkään taskuihin.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Takkiahan ei punnita, joten valokuvausliivi vaan päälle ja kaikki pienempi optiikka sinne. Tosin painon osalta tuollainen 500-millinen repun kanssa menee jo sinne kahdeksaan kiloon.

Huono tuuri kun käy, niin siinä ei sitten selittelyt auta. Toinen mahdollisuus on sitten hankkia joku PeliCase tai vastaava ja lyödä romut ruumaan. Tosin varastamista sekään ei estä...
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Varmaan kymmenen reppua kokeilleena, paras ja huomiota herättämättömin on ehdottomasti

http://www.guragear.com/bataflae-32l/

Ainoa ongelma hinta ja pitää tilata jenkeistä.

Vetää uskomattoman määrän kamaa ja kun hihnat laittaa sisään, näyttää hyvinkin peruslentolaukulta.
Vastaa Viestiin