Ajattelin kiinnittää salamoista 2 tangon yläpuolelle ja 2 alle, jolloin painopiste asettuu mukavammaksi ja samalla valo (saattaa) osua valonmuokkaimeen tasaisemmin.niffe kirjoitti:Hei Jaava, tuo sinun esimerkkisi salamien kiinnityksestä varustetankoon on aika kyseenalaisen näköinen. Noita saa 3-4 salaman kiinnityksellä S-bracketteihin ...
En tiedä tekeekö se tuosta vähemmän kyseenalaisen:)
Hieman tähän malliin:
Kuva: Ehkä olis syytä suunnata valoa hieman tarkemmin eteen tai varjon keskikohtaan
Esteettisestihän tää tanko on kyllä kökkö.
Mä katselin myös noita, joissa salamat saa ympyrän kehälle, mutta minusta siinä tulee myös salaman kiinnitysosaan melkoinen vääntö.
Yhteinen triggeri useammalle salamalle ei taas sovi/ole tarpeen mun laitteiden kanssa:
Salamat on kaikki Canonin RC radioverkossa (Canon 600EX-RT yhteensopivia), jolloin jokainen salama saa kameralla olevalta kontrollerilta (Canon Canon ST-E3-RT yhteensopiva) omat komentonsa.
Valon tasaisuuden kannalta paras olis ehkä kiinnitin, jossa jokaisen salaman saa osoitettua varjon/heijastimen keskikohtaan. Noista kaupallisissa, mitä löysin, ei vain missään ollut tarvittavaa säätöä.Hannu KH kirjoitti:Mun mielestä tuo tasovaloviritys pikkusalamoilla on vähä kökkö.
Salamat pitäis olla suunnattuna tasovalon pohjaan päin, mistä ne heijastuisivat tasaisemmin diffuusiokankaille. Tuossa pitää olla aika jytkyä diffuusiokangasta ettei tuu hotspottia.
Mulla on ollut noi Yongnuon salamat jo muutamia vuosia, ja meinaan pysyä niiden varassa tiukasti loppuun asti:) ... toivottavasti.Hannu KH kirjoitti:Kun valon tarve kasvaa, nappaan Elinkan Quadran mukaan, se on ihan näppärä ja tasovalohommelit toimii hyvin.