Tilttipää monopodille, A-S clamp -sopiva

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

adele kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:Kallistelut ovat taiteellisia, olen taiteellinen.
Itse en ole lainkaan taiteellinen, siksi kysynkin onko liian suorassa ollakseen taiteellinen? Vai tuleeko jouluenkelin rajauksen taiteellisuudesta pointsit?

Kuva
Taiteellisuudesta en osaa sanoa, kun ei ole sitä horisontin tapaista vaakaviivaa. Senhän pitää olla taiteellisessa kuvassa aina kallellaan.

Muuten mukava kuva menettää taiteellisuutensa siinä, että on jätetty tekstille hyvin tilaa. Tämä nimittäin tekee siitä myytävän, eli kaupallisen, eikä kaupallinen kuva voi olla taiteellinen. Taiteellinen kuva voi kyllä olla kaupan, mutta se onkin jo eri asia.

kapa

p.s. En vieläkään ymmärrä tuota kiikkua. Jonkun pitäisi tulla kädestä pitäen näyttämään, miten se on niin kätevä muuhun kuin jalustapannalliseen pitkäputkikuvaukseen. En ymmärrä kuin yhden asian kerrallan. Nyt tuon pitkäputkijalustapannaliskuvauksen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ziffis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ziffis »

Minusta oikein hieno kuva, oli sitten kaupallinen tai taiteellinen. En lähde tästä saivartelemaan, mutta on sitä taidetta aika kovaan hintaan kaupattu maailman sivu. Yleensä vielä mitä "parempaa" taidetta sitä kovempi hinta. Usein kuitenkin valitettavasti itse taikurin poistuttua kaupallisesta maailmasta...

Minä en tiedä, eikä se tarpeeseeni kolahda, miten tilttipää monopodin nokalla olisi erityisen ketterä muussa kuin jalustapannallisessa kuvauksessa. Minä haen monopodista työkalua käsivarakuvaamisen ja kolmijalan välimaastoon, silloin kun haluaa lisätukevuutta pidemmillä polttoväleillä vakaajan tueksi, mutta haluaa kuskata mukanaan nopeammin ammuttavaa ja kevyemmin kannettavaa pakettia kuin kolmijalallinen.

Monopodin tulee olla riittävän pitkä, että sen pystyy ainakin halutessaan tukemaan jalkoihin (jalkaholvi + reisi). Silloin monopod on vinossa, jolloin pituutta tulee olla riittävästi ja horisontti on oltava hallittavissa => jalustapannassa kiertäminen. Tilttipäällä mahdollistetaan kuvaus eteen ylös tai alas. Vapaamuotoisempaan kääntelyyn ja kiertämiseen ehkä sitten kuulapää. Tuntuu vaan siltä, että monopodin päässä olevan kuulan kitkan on oltava erityisen hyvin hallittavissa. Itse en halua kuulaa monopodin päähän.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ziffis kirjoitti:Tuntuu vaan siltä, että monopodin päässä olevan kuulan kitkan on oltava erityisen hyvin hallittavissa. Itse en halua kuulaa monopodin päähän.
Amen. Minulla on Markins Q3 Emille, joka täyttää tuon ehdon. Mutta en kyllä oikein osaa käyttää monopodia kuin pitkien putkien tukena. Muuten sitä hamuaa kevytää kolmijalkaa, en tahdo saada monopodilla juurikaan pidempiä valotusaikoja kuin käsivaraltakaan. Osaamisen puutetta varmaan.

Seuraavaksi hankintalistalla kyllä tuo RRS:n kiikku...
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

kapama-7 kirjoitti:..kuva menettää taiteellisuutensa siinä, että on jätetty tekstille hyvin tilaa.
Ymmärtääkseni tyhjään tilaan oli ajateltu tekstiksi Kiitti vitusti! tai jotain vastaavaa.
kapama-7 kirjoitti:p.s. En vieläkään ymmärrä tuota kiikkua. ... miten se on niin kätevä muuhun kuin jalustapannalliseen pitkäputkikuvaukseen.
Elä hättäile, olet ymmärtänyt oikein, kiikku on nimenomaan tarkoitettu jalustapannalliseen pitkäputkikuvaukseen (sekä monopodin, että jalustan kanssa), jossa kuulapään kanssa operointi voisi tuottaa hiuksia nostavia tilanteita.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Vastaa Viestiin