Kameran sijoitus kameralaukussa
-
Kameran sijoitus kameralaukussa
Olen tottunut säilyttämään kameraa linssi alaspäin ja näyttö ylöspäin. Nyt kuitenkin runko ja pumppuzoomi vaihtuivat, laukku säilyi. Tuo D7000 runko akkukahvalla on sen verran painava, että väkisin tulee olo, että miten kestää pumppuzoomi (18-105) jos se pääsee ottamaan laukun pohjaan kiinni. Varmaan kamera pitäisi saada noilla välipaloilla niin hyvin tuettua, että linssi ei ottaisi ollenkaan kameralaukun pohjaan? Laukkuna toimii tällä hetkellä Crumplerin New Delhi, siinä ei oikein ole säätöpaloja siihen, että rungolla ja linssille saisi oikein istuvan kolon joka tukisi myös runkoa. Onko kellään kokemusta miten viritellä noita säätöpaloja? Tarvittaessa onnistuu vaikka minulta itse tehdä jos tietäisi millaiset väkästellä. Toinen vaihtoehto on tietysti ruuvata aina laukkuun laitettaessa linssi pois tai laittaa tuo 35mm nokille. Ehkä silti tuommoinen kameran tukeva kolo keskellä laukkua olisi hyvä.
-
-
Joo, kyllähän tuo kamera kyljellään parhaiten toimii, eilen tuota laukkua järjestelin. 35mm kanssa kamera mahtuu olemaan kyljellään, tosin vv-suojan joutuu ottamaan pois. Laukku on aika syvä, laitoin kameran alle lowepron laukusta yhden väliseinän, se nostaa kameran paremmin saataville ja sinne alle laitoin roinaa mitä vähemmän tarvii.
-
Kyllä mää oon omaan New Delhiini saanut tuollaisen setin monella eri tavalla laukkuun pystyyn siten että tuki tulee runkoon. Käytännössä sellainen pieni poikittaispala tulee oikean käden kahvan ja putken väliin, siten että siihen kohdistuu suurin paino.
Tosin, mulla on kakkoslaukkuna Tamracin zoom-laukku ja siinä ei ole mahdollista edes laittaa kameraa kuin siten että paino tulee kakkulalle, eikä ole kertaakaan ollut ongelmia 18-55 tai 18-105 lasienkaan kanssa. Ei se runko niin paljoa paina.
Tosin, mulla on kakkoslaukkuna Tamracin zoom-laukku ja siinä ei ole mahdollista edes laittaa kameraa kuin siten että paino tulee kakkulalle, eikä ole kertaakaan ollut ongelmia 18-55 tai 18-105 lasienkaan kanssa. Ei se runko niin paljoa paina.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi