Korttia Nikon D700:een

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Vastaa Viestiin
wonderer

Korttia Nikon D700:een

Viesti Kirjoittaja wonderer »

Nopeampi muistikortti hakusessa Nikon D700 kameraan Transcendin hitaalle 8GB kortin tilalle ja vaihtoehtona
olisi joko SanDisk CompactFlash 16GB eXtreme UDMA, 60MB/s (400x nopeudella) tai sitten itselle melko uutena merkkinä Silicon Power CompactFlash 32GB 400X. http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/ ... BCFC400V10

Nuo kaksi korttia on suunnilleen samassa hintaluokassa (100-120 euroa) ja nopeuskin samaa luokkaa. Silicon Powerin kortti on siis kaksi kertaa isompi, mutta sillä nyt ei siis enää olisi paljoakaan merkitystä tuossa koossa sinällään. Kysymys kuuluu oikeastaan, onko tuosta Silicon Powerin kortista mitään kokemusta? Käsittääkseni sillä on elinikäinen takuu. Eli onko tuolle Sandiskille oikeastaan varteenotettavaa vaihtoehtoa olemassa?
Nikon D750, Canon G 11, Lumia 1520 ja 950 XL, Samsung Galaxy Pro 12.2
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Testaamillani kortinlukijoilla Transcend 300x on nopeampi kuin Sandisk Extreme. Joten ostaisin mieluummin Transcendin 400x:n.
wonderer

Voitko tarkentaa, mitä malleja olet verrannut? 300x vai 400x?
Transcendia en todennäköisesti ostaisi...
JuhaM

300x oli tuossa testissä.
Minulla on Transcendin korteista pelkästään hyviä kokemuksia. Sandiskiä olen pitänyt parhaimpana mutta alan kallistua Transcendiin, hinta/laatu tuntuisi olevan paljon parempi.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Vähän vanhentuneita mittauksia D700:n kanssa eri korteilla löytyy: http://www.robgalbraith.com/bins/camera ... =6007-9550

Itse pitäytyisin vain tunnetuissa merkeissä.
JuhaM kirjoitti:Testaamillani kortinlukijoilla Transcend 300x on nopeampi kuin Sandisk Extreme.
Kerrotko samalla millaisia siirtonopeuksia sait ja millä lukijoilla testasit? Entäs kirjoitusnopeus kamerassa?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
wonderer

Tuon Transcedin 8 GB:n kortti on 133x, siinä on kamerassa usein
kauan (3-4 s.) tiimalasi ennen kuin otettu kuva ja histogrammi ovat näkyvillä. Tästä viiveestä (hidas lukunopeus) haluaisin päästä eroon. Siksi nopeampaa korttia hakusessa....

Tuo testi taitaa kyllä olla niin vanhentunut, ettei siitä juuri voi päätellä nykykorteista mitään..
Rockford
Viesti:

wonderer kirjoitti:Tuo testi taitaa kyllä olla niin vanhentunut, ettei siitä juuri voi päätellä nykykorteista mitään..
No voi siitä sen päätellä että 3x nopeuteen nykyiseen korttiisi nähden on mahdollista päästä. Tuskin D700 nykykorteillakaan paljon nopeammaksi muuttuu kuin nuo tuossa mitatut nopeimmat tulokset kertoo. Eli olettaisin tilanteen olevan pitkälti sama kuin mun D300:ssa jossa tuollainen vanhahtava Sandisk Exteme IV 45MB/s riittää mainiosti ja sitä paljon nopeammat ei ainakaan kamerassa tilannetta paranna.
JuhaM

Rockford kirjoitti: Kerrotko samalla millaisia siirtonopeuksia sait ja millä lukijoilla testasit? Entäs kirjoitusnopeus kamerassa?
En muista enää tarkemmin tuloksia, lukijoita oli kolme yksi oli sandiskin. Minulle kirjoitusnopeus ei ole niin ratkaisevaa kuin luku joten sitä en ole edes testannut.
wonderer

No voi siitä sen päätellä että 3x nopeuteen nykyiseen korttiisi nähden on mahdollista päästä. Tuskin D700 nykykorteillakaan paljon nopeammaksi muuttuu kuin nuo tuossa mitatut nopeimmat tulokset kertoo
Joo, näin varmaan on tuon nopeuden suhteen. Lukunopeus minullekin olisi tärkein. Kyllä tuo entinenkin toimii sarjakuvauksessa ihan mainiosti, mutta takanäytöllä kuvien aukaisu on tuskaa.. kiitos kommenteista. Lähinnä tuosta uudesta merkistä olin kiinnostunut, sillä kun hinnoittelu tuntuisi varsin maltilliselta...
wonderer

Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan tällaisen: Transcend CF-Card 600x 16GB hieman päälle 80 ekeä.

D92MB/s luku ja 87MB/s kirjoitusnopeus.

...which makes them as ideal choice for professional photographers and enthusiasts who use digital single lens reflex (DSLR) cameras. Users are guaranteed to makes consecutive shooting and non-stop video recording and share their digital artwork with the world!
Features
- Ultra-fast 600X performance with four-channel support
- Manufactured with brand-name MLC NAND Flash chips
- Conforms to CF Type I standards
- Data transfer rate: 87~92MB/sec(Max)*
- Supports Ultra DMA mode 0-6**
- Support high-end DSLR
- CompactFlash 4.1 compliant
- Built-in hardware ECC technology for detecting and correcting errors
- ATA interface
- Low power consumption
- Multi-platform compatibility
- RoHS compliant
- Lifetime Warranty
Rockford
Viesti:

wonderer kirjoitti:Päädyin sitten kuitenkin tilaamaan tällaisen: Transcend CF-Card 600x 16GB hieman päälle 80 ekeä.

D92MB/s luku ja 87MB/s kirjoitusnopeus.
Oletko kellottanut lukunopeuksia käytännössä kun tyhjäät korttia tietokoneelle? Mulla näytti nykyisin jäävän 30 MB/s vauhtiin tuo Sandisk Exteme IV 45 MB/s kortin kopiointi kovalevylle Sandisk ImageMate All-In-One USB 2.0 -lukijalla. Joskus muistaakseni vähän nopeammankin tuloksen sain, mutta voin muistaa väärin. Tuohon speksattuun nopeuteen ei kyllä tuolla mun kortinlukijalla pääse.

http://www.robgalbraith.com/bins/reader ... =6007-9392 mukaan tuolta sun kortilta sais luettua 74 MB/s jos ois sopiva nopea kortinlukija. Mun vanha korttikin pitäis pystyä lähes samaan, mutta ihan eri lukijalla.
JuhaM

Sandiskin imagemate tuntuu olevan hidas lukija.
wonderer

Enpä ole kellottanut, juuri sain kortin viikon loppupuolella. Käytännössä tiimalasin katseleminen takanäytöltä hävisi, mikä oli tavoite ja se riittää minulle...
mikko696

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

Samaa noiduin oman seiskasatasen kanssa, tuolla (133x) kortilla kuvien aukominen takanäytölle oli yhtä tuskaa, kahdella eri kortilla kokemusta. Bufferiin sai laukoa kuitenkin "mielin määrin".
5DII:ssa ei mitään ongelmaa.
Digitarvikkeelta tai valmistajalta en saanut kummoista selitystä..
Vastaa Viestiin