Ei o juuri noista mutta Phottix-pystykuvauskahvan (D200:lle) mukana tulleet 2 tarvikeakkua kuolivat muistaakseni n. puolen vuoden sisällä. Sittemmin itse kahvakin on jo osin hajonnut :D
mixdown kirjoitti:Eli ei ehkä kannata ostaa myöskään kahvaakaan. 5D:hen
Niin... onhan noi halpoja verrattuna alkuperäisiin. Jopa kevyempiä (koska ovat täyttä muovia) ja napit ja rullat toimii niinkuin pitääkin, ei siinä mitään.
Itsellä hajos tosin ajat sitten kameran pudotessa matalalta lattialle akkujen "pitimet" joilla ei tosin ollu käytännön merkitystä. Kesällä pimeni kesken kuvausten kahvan toinen akkupaikka, noh siirsin akun toiseen vapaaseen paikkaan. Ja pääpalkintona viime viikolla hajos kahvan kiinnitysruuvin rattaat ja nyt on siis phottix kamerassa kiinni ja pysyvästi :)
Oon käyttäny Sonyn runkoon sopivaa vähän aikaa ns.vara-akkuna.
Koskaan toi laturin valo ei vaan tunnu sammuvan.
8 tuntii oli viime kerral latauksessa ihan koe mielessä.
Ja kun ton lykkää kameraan niin täysin täynnäkään se ei oo ollu vielä kertaakaan.
minulla on noin vuoden vanhat ebaystä ostetut Phottixin kahva (450Dhen) ja 3 samanmerkkistä vara-akkua. Hyvin ovat toimineet sekä kahvassa että suoraan kamerassa. Minusta hinta-laatusuhde on kohdallaan. Akut olivat muistaakseni n. 7 euroa kappale.
Lisätään vielä käyttökokemusta tuosta Phottixin kahvasta D200:n ja sittemmin Fuji S5:n kanssa: toimii edelleen buenosti, noin vuoden aktiivisen käytön jälkeen.
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Näyttäisi porukoiden kokemuksien perusteella olevan ihan arpapeliä tämä koko Phottix.
Itselläni oli ammoin D80 yhteensopiva Phottix akkukahva ja siihen pari akkua. Toinen kuoli 5kk käytön jälkeen ja toinen pelittää vieläkin.
Itse kahva toimi mainiosti, pl. gripin repeämisiä.
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy