Mistä ilmaista musiikkia?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Vastaa Viestiin
jahven
Viesti:

Mistä ilmaista musiikkia?

Viesti Kirjoittaja jahven »

Onko paikkaa mistä voisi saada ilmaista musiikkia kuvaesityksiä varten?
Ettei tarvitsisi maksaa teosto ynnä muita gramex maksuja...
------------------------
www.ahvenharju.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
IlkkaS.

Re: Mistä ilmaista musiikkia?

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

jahven kirjoitti:Onko paikkaa mistä voisi saada ilmaista musiikkia kuvaesityksiä varten?
Ettei tarvitsisi maksaa teosto ynnä muita gramex maksuja...
Tutulta bändiltä, bändin itse säveltämäämusaa.

Valokuvausfoorumilla mielestäni ei ole syytä markkinoida "ilmaista", muiden työllä luotua immateriaa. Vai onko paikkaa, mistä voisin ilmaiseksi saada jaellakseni ottamiasi valokuvia?
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

IlkkaS. kirjoitti:Valokuvausfoorumilla mielestäni ei ole syytä markkinoida "ilmaista", muiden työllä luotua immateriaa. Vai onko paikkaa, mistä voisin ilmaiseksi saada jaellakseni ottamiasi valokuvia?
Niin, jos jossain kannattaa kysellä "ilmaisia" valokuvia, niin tällaisella kuvausfoorumilla, missä puolella lukijoista on narsistinen tarve tunkea kuviaan joka paikkaan näytille. Jos saman asian rinnasta musiikkiin, niin musiikkia kannattaa kysellä paikoissa, joissa nuoret artistit yrittävät väkisin saada meteliään (siis nykymusiikkia?) esille.

Minulta saa muuten yhden ilmaisen valokuvan jaettavaksi edelleen.
veshut

Viesti Kirjoittaja veshut »

VLK-palkintogaalan kuvaesitysten taustalla on lähes poikkeuksetta teosto-vapaata hissi-muzakkia. En tiedä mistä sitä saa ostaa mutta ainakin se on hyvä keino pilata hyväkin kuva-setti.
micromax
Viesti:

Viesti Kirjoittaja micromax »

Kokeilepa ens'hätään vaikka tällä:

http://www.google.fi/search?q=creative+commons+music

Ja vastaavasti löytynee myös esim. valokuvia (Ilkalle tiedoksi).
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

veshut kirjoitti:VLK-palkintogaalan kuvaesitysten taustalla on lähes poikkeuksetta teosto-vapaata hissi-muzakkia.
Ankarasti kehotan sulkemaan hissi-muzakin ulkopuolelle Pat Methenyn, olkoonkin että nationaalisti tunnettu Hesari-kriitikko Pat Methenyn Otis-muzakiin on sullonut, ilman Koneita ja Reddingeja.
-Q-

Viesti Kirjoittaja -Q- »

Wanna-be valokuvaajat hengaa digicamera.netissä, wanna-be muusikot muusikoiden.netissä. Sieltä löytyypi harrastajia. Myspace on tietty toinen paikka josta harrastajia ja yleensä teostovapaita kappaleita tavoittaa.
Melko röyhkeätä tietty yrittää musa saada ilmaiseksi, mutta josko vaikka kertakorvaus suoraan artistille teostovapaasta musikista..
nelsson

Viesti Kirjoittaja nelsson »

Kannattaa kysyä artistilta itseltään.
http://www.mikseri.net/
Jagster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jagster »

Mitä röyhkeää on käytössä, jos joku on laittanut hengentuotoksiaan ilmaiseksi jakoon?
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

http://www.archive.org/web/web.php

Tuolta löytyy vaikka mitä, suurin osa vieläpä ihan vapaasti hyödynnettävissä.
-Q-

Viesti Kirjoittaja -Q- »

Jagster kirjoitti:Mitä röyhkeää on käytössä, jos joku on laittanut hengentuotoksiaan ilmaiseksi jakoon?
No ei kait mitään.
..Kopsasin muuten tuolta sun galleriasta pari kuvaa kun tarvin kuvitusta yhteen kirjaan. Nehän oli ilmaiseksi jaossa.
Viilis

Viesti Kirjoittaja Viilis »

Yksi vaihtoehto on tehdä musa itse. Ns. luuppisekvensseriohjelmilla täysin soittotaidotonkin ihminen voi tehdä suht pätevän kuuloista taustamusaa. Ohjelmien mukana tulee yleensä iso läjä tekijänoikeusvapaita luuppeja, joista oman mestariteoksen voi helposti kasata copy-paste-tyylillä. Mm. Maccien mukana tuleva Garageband soveltuu tähän hommaan mainiosti ja Windowsillekin uskoakseni löytyy erilaisia freewaresoftia.
Amatöörikuvausta jo kahdella vuosituhannella.
jahven
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jahven »

Täytynee täsmentää, ettei ole tarkoitus millään lailla ottaa luvattomasti käyttöön musiikkia. Vaan sopia käytöstä oikeuksien omistavan tahon kanssa. Muutama hyvä vinkki tulikin. Itse olen antanut tiettyihin tarkoituksiin kuviani ilmaiseksi.

Toiseksi tarkoitusperäni eivät ole kaupalliset. Lisäksi kun gramex korvauksissa liikuntaan sadoissa ja jopa tuhansissa euroissa ei tuo tule talodellisesti mahdolliseti järkeväksi minulle.

Olen valmis kohtuullista korvausta vastaan, ostamaan oikeudet sopivaan kappaleeseen. Netistä löytyy ns royalty free musiikkia, mutta nuo tuntuvat olevan juuri sitä hissimusiikki pimputusta.

Säveltäjäksi minusta ei ole, tehköön sen ne jotka paremmin osaavat...
------------------------
www.ahvenharju.com
Markus71

Viesti Kirjoittaja Markus71 »

Tutulta bändiltä, bändin itse säveltämäämusaa.
Jos se on kerenny levylle asti niin kannattaa käntyä tuottajan puoleen.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

veshut kirjoitti:VLK-palkintogaalan kuvaesitysten taustalla on lähes poikkeuksetta teosto-vapaata hissi-muzakkia. En tiedä mistä sitä saa ostaa mutta ainakin se on hyvä keino pilata hyväkin kuva-setti.
Olihan siellä ainakin "Nightwishin kappale" yhden esityksen taustalla. Paljonkohan tuolle muuten tuli hintaa?
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

jahven kirjoitti:Täytynee täsmentää, ettei ole tarkoitus millään lailla ottaa luvattomasti käyttöön musiikkia. Vaan sopia käytöstä oikeuksien omistavan tahon kanssa. Muutama hyvä vinkki tulikin. Itse olen antanut tiettyihin tarkoituksiin kuviani ilmaiseksi.

Toiseksi tarkoitusperäni eivät ole kaupalliset. Lisäksi kun gramex korvauksissa liikuntaan sadoissa ja jopa tuhansissa euroissa ei tuo tule talodellisesti mahdolliseti järkeväksi minulle.

Olen valmis kohtuullista korvausta vastaan, ostamaan oikeudet sopivaan kappaleeseen. Netistä löytyy ns royalty free musiikkia, mutta nuo tuntuvat olevan juuri sitä hissimusiikki pimputusta.

Säveltäjäksi minusta ei ole, tehköön sen ne jotka paremmin osaavat...
Mikäli tarkoitusperät eivät ole kaupalliset ei noita maksuja tarvitse maksaa.
Siis jos omaksi iloksi...
Mutta jos pidät ei sukulaispiirille ja ei kaveripiirille järjestettyjä iltamia joissa esität niin täytyy vaikka et perisi lipputuloja.
Jagster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jagster »

Kopsasin muuten tuolta sun galleriasta pari kuvaa kun tarvin kuvitusta yhteen kirjaan. Nehän oli ilmaiseksi jaossa.
Q, vassokuu jos kelpasi. Ja jos sellaisen lisenssoinnin löysit.
nikon-d40

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

Olisikohan Jamendo yksi tunnetuimmista:
http://www.jamendo.com/en/
eeja

Viesti Kirjoittaja eeja »

Kuinka moni surffaa Digicamera.net sivuilla maksullisella selaimella?
Vastaa Viestiin