Järkkärille sukelluspussi

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Kekkilae
Viesti:

Järkkärille sukelluspussi

Viesti Kirjoittaja Kekkilae »

Onkos kellään moisesta värkistä kokemuksia?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=22427
Väittävät et 30D:n pitäis siihen mahtua, mut itteä hiukan arveluttaa ton objektiiviputken koko, mahtuukohan Tamronin 17-50 f2.8 siihen? Jos jollain sattuis tollanen olemaan, ni ton putken mitat kiinnostais kovasti, kun valmistajan sivulta ei löydy.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Vondickies

Viesti Kirjoittaja Vondickies »

Itsekkin olen miettinyt että onkohan nuo pussukat minkälaisisa. Onkohan tuo linssi pussissa tapeeksi hyvä vai huononeeko kuva huomattavasti.
Nikke-asd

Viesti Kirjoittaja Nikke-asd »

Voisi joku varakkaampi Dc:n käyttäjä sijoittaa ko. tuotteeseen ja informoida muita toimivuudesta.
Lauri N.A.

Viesti Kirjoittaja Lauri N.A. »

Mulla on kokemusta tästä kyseisestä EwaMarine tuotteesta:

http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=821

Tuohon mahtuu pienemmät järkkärit ilman akkukahvaa. Canonin satas sarja uppoaa mukavasti ja vitoset menee myös hyvin.

Erikseen on vielä 20 € hintavampi ja isompi malli johon mahtuu ykköset, sekä akkukahvat yms. isommat järkkärit.

Tamiskan 17-50 mahtuu tuohon. Testattu on aikoinaan.

Pussi on tehty mukavan paksusta muovista ja kiinnitysmekanismi tuntuu varmalta. Mekanismi on myös riittävän nopea, ainoa mikä saattaa tuottaa enemmän päänvaivaa on se kameran kiinnitys sinne ja etulasin etäisyyden säätö. Pois ottaminen on nopeampaa.
Pussin mukana tulee niitä kosteutta imeviä pussukoita mitä esim kenkälaatikoista löytää ja ne muuttavat väriä kun kostuvat niin siitä saa hyvin osviittaa jos pussin sisään on päässyt kondensoitumaan vettä, mikäli kamera ei kondensaatiota kestä.

Itse uskalsin luottaa kamerani veden alle ja hyvin toimi.
Käyttöohjeissa sanotaakin, että pussi on ennen käyttöä syytä testata matalassa vedessä taikka lavuaarissa ennen varsinaista käyttöä.

Etulinssi EwaMarinessa on tehty lasista ja toimii hyvin.
Kuvista tulee aina hieman utuisia veden alla kun objektiivin edessä on ilma-lasi-vesi rajapinta ja vesi tuo oman optisen vaikeutensa.

Hieman kontrasti ja värikylläisyys tuntui veden alla aina heikkenevän.
En kuitenkaan usko, että se johtui itse etulasista, vaan vedestä itsestään.

Kannattaa tsekata valmistan spekseistä noi tilavuudet.

Itse objektiivitila säädetään kiinnittäen objektiivi kameroineen kiskoon, jota skaalataan, jotta objektiivin etäisyys etulasiin on oikea. Objektiivia ympäröivä muovi on sellainen haitarin tapainen joka skaalautuu objektiivin pituuden mukaan.
Mitään vinjetointiongelmia ei tullut ainakaan 27mm polttovälillä.
Laajemmasta minulla ei ole kokemusta pussin kanssa, mutta sekin varmaan näkyy valmistajan spekseissä.

Onhan tuo hintavampi kuin tuo kyselemäsi pussi, mutta kun arvokasta laitteistoa viedään veden alle, ei välttämättä kannata riskeerata.
Tuo EwaMarine tuntuu kyllä sen verran kestävältä, että itse uskoisin omani kestävän pitempääkin käyttöä.

Bonuksena tuossa on tosiaan se salamatila.
Tuli juuri mieleen, että pussiinhan voisi virittää jonkun heijastuspinnan sisään ja kääntää salaman kokonaan taakse, jotta saisi pehmeämpää valoa aikaan vs. suora salama.
Varsinkin Suomen sameissa vesissä salama on jees.

Onhan kyseisellä valmistajalla myös noita pienempiä malleja jos salamaa ei tarvitse tai sattuu olemaan vain pokkari.

EDIT:
Niin tuo etulasi tuottaa tietenkin ongelmia silloin jos noustaa kameran pinnalle niin siihen jää tietenkin vesipisaroita. Tämä on tietenkin itsestäänselvyys, mutta ajattelin kuitenkin mainita.
Kekkilae
Viesti:

Nonnih, laiton tollasen Digapacin tilaukseen. En viittinyt tota Ewa-Marinea ostaa, kun on niin pirun iso sen salamakotelon kanssa (ei jaksa lapissa raahta ylimäärästä rinkassa). Salamatonta isompaa mallia taas ei löytynyt Suomesta ja Saksastakin nihkeesti. Muualla makso mansikoita :P

Kattellaan jos pussi kerkeis ennen Finnmarkin reissua kolmen viikon päästä :D Tarkotus mulla on käyttää tota kalastaessa, sukellusta en oo koskaan harrastanut, et sekin sai kallistumaan halpisvaihtoehdon puolelle. Rittänee toi 3m vedenpitävyys, kun ei koskaan puolta metriä syvemmälle tartte kameraa laittaa, eikä oo koskaan kauaa veden alla.
hapardi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hapardi »

Ehtikö ennen Finnmarkin reissua? Kokemukset pussista?
Kekkilae
Viesti:

Jees, ihan mukavastihan värkki toimi, niin kauan ku kesti. Kuvanlaatuun vaikuttaa yllättävän vähän (aavistuksen pehmentää reunoilta). Kivoja ruutuja on kuitenkin tullut ilman sukkellusvehkeitäkin ja pussi tietty suojaa kameraa avoveneessä kivasti syyskeleissä. Kameran saa aika tarkasti asetella pussiin, muuten tulee värivääristymiä tai objektiivitöötin reunat vinjetoi. Canonin 1/10-sarjan "takarullaa" ei pysty käyttämään, muuten pystyy nappuloitakin painamaan.

Sulkumekanismin reuna halkes viime viikonloppuna, eli ei kauheen vakuuttavaa. Tuskinpa on kauheesti yli kymmentä kertaa ollu kamera pussissa. Varmaankin yritän reklamoidessa perua kauppaa, ei oikeen oo halua ottaa toista samanlaista, jos kesto on tota luokkaa. Kai se sitten pitää tollanen Ewa-Marine hommata ens kesäks..
Lefa

Viesti Kirjoittaja Lefa »

Lauri N.A. kirjoitti:Niin tuo etulasi tuottaa tietenkin ongelmia silloin jos noustaa kameran pinnalle niin siihen jää tietenkin vesipisaroita. Tämä on tietenkin itsestäänselvyys, mutta ajattelin kuitenkin mainita.
Ei välttämättä. Pentax Optio W60:n etulasissa on joku ihme pinnoite, joka irrottaa vesipisarat kuin hanhen selästä.
Vastaa Viestiin