Digivalokuva kehykset
-
Digivalokuva kehykset
Onko kenelläkään kokemuksia ?
Minkälaatuista tavaraa ne nykyään on ?
Minkälaatuista tavaraa ne nykyään on ?
-
Äsken näin Gigantissa jonkun Sonyn todella pienen olisko ollu 7" ja siinä oli paras kuvanlaatu näkemistäni digikehyksistä. Laatu oli jo siedettävällä tasolla mutta hintaakin tais olla yli 200€ ja noin pienestä se on kyllä todella paljon.
Edit:
Malli tais olla tämä:
http://www.sony.fi/product/dph-digital- ... s/dpf-v700
Mutta olikohan hinnassa joku virhe?
Edit:
Malli tais olla tämä:
http://www.sony.fi/product/dph-digital- ... s/dpf-v700
Mutta olikohan hinnassa joku virhe?
Viimeksi muokannut JuhaM, Marras 20, 2009 9 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
Olen nyt pari viikkoa katsellut tuollaista Sonyn 7-tuumaista. Niitä sai Digiexposta Rajalalta hintaan 69,- ja näyttäisi olevan 79,- nyt stokkan tarjouksessa. Hinnat on tullut alaspäin melkoisesti.
+ Kuva näkyy hyvin valoisassa ja hämärässä
+ Pitkin välein (0.5 - 4 tuntia) vaihtuva kuva on oikeastaan aika mukava tapa saada "valokuvanäyttely"
+ tuossa on ajastin, saa pimenemään yöksi ja arkipäiviksi haluttuina aikoina
+ tätä on ihan mukava ohjailla verrattuna samsungiin
- pystyasennossa katselukulman vaihtaminen muuttaa värejä paljon
- reso on vain 768x480, 16:10-suhde
Loppujen lopuksi olen ollut aika tyytyväinen, säästää kehystystyötä ;-).
Itse tein erikseen kuvasatseja, joissa suoraan oikea pikselmäärä ja pelkkiä pystykuvia (tai vaakakuvia).
+ Kuva näkyy hyvin valoisassa ja hämärässä
+ Pitkin välein (0.5 - 4 tuntia) vaihtuva kuva on oikeastaan aika mukava tapa saada "valokuvanäyttely"
+ tuossa on ajastin, saa pimenemään yöksi ja arkipäiviksi haluttuina aikoina
+ tätä on ihan mukava ohjailla verrattuna samsungiin
- pystyasennossa katselukulman vaihtaminen muuttaa värejä paljon
- reso on vain 768x480, 16:10-suhde
Loppujen lopuksi olen ollut aika tyytyväinen, säästää kehystystyötä ;-).
Itse tein erikseen kuvasatseja, joissa suoraan oikea pikselmäärä ja pelkkiä pystykuvia (tai vaakakuvia).
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Kodakin halpamalli , oliskohan M820 , on todella hintansa väärtti eli kontrasti ja saturaatio riittää aika pitkälle ainakin omasta mielestäni. Kodak on jo aika pitkällä verrattuna muihin vertaamiini vanhempiin digikehyksiin. Resot riittää, mutta tuo digikuvakehysten "toimimattomuus" pystykuvilla harmittaa eli leikaavatten kuvan liian pieneksi. Pystykuvat eivät pääse oikeutukseensa.
Kuvanesittämisefektit, ainakin se kuvan hienoinen liikuttelu yhteen suuntaan toimii aika hyvin.
Kuvanesittämisefektit, ainakin se kuvan hienoinen liikuttelu yhteen suuntaan toimii aika hyvin.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
- Site Admin
- Viesti:
Kokemusta on 7 tuuman Philipsin digikuvakehyksestä, jonka ostin Anttilasta viime jouluna lahjaksi. Siinä oli tarkkuutta 480 x 800, kuvat näyttivät paremmilta kuin monitorilta (nähtävästi taustavalo teki riittävän kirkkaaksi), katselukulma oli kohtuullinen.
Työkaveri kysyi juuri eilen digikehyksistä, olisi kiinnostunut sellaisesta mallista, joka ei tarvitsisi jatkuvasti virtalähdettä. En ole sellaista mitenkään aktiivisesti etsinyt, mutta näkemissäni esittelyissä on ollut maininta vain jostain muutaman tunnin akkukestosta (tai siis mahdollisuudesta näyttää kuvia jonkin aikaa ilman virtalähdettä).
Työkaveri kysyi juuri eilen digikehyksistä, olisi kiinnostunut sellaisesta mallista, joka ei tarvitsisi jatkuvasti virtalähdettä. En ole sellaista mitenkään aktiivisesti etsinyt, mutta näkemissäni esittelyissä on ollut maininta vain jostain muutaman tunnin akkukestosta (tai siis mahdollisuudesta näyttää kuvia jonkin aikaa ilman virtalähdettä).
-
Olis kyllä hienoa antaa muorille joululahjaksi kehys johon voisi tuupata netin kautta aina uusia kuvasarjoja, mutta se ei vain taida käytännössä vielä oikein toimia lupauksista huolimatta.
Jotain tuon tapaista olen kuitenkin ajatellut jopa omaan käyttöön, 13" tuuman versiossa olisi jo resoakin kohtuullisesti.
http://www.digitalpictureframereview.co ... reamscreen
Jotain tuon tapaista olen kuitenkin ajatellut jopa omaan käyttöön, 13" tuuman versiossa olisi jo resoakin kohtuullisesti.
http://www.digitalpictureframereview.co ... reamscreen
-
- Viesti:
Minulla oli vuosi sitten kokeiltavana Samusungin SPF-85V, jossa on WiFi-liitäntä.Viinikka kirjoitti:Olis kyllä hienoa antaa muorille joululahjaksi kehys johon voisi tuupata netin kautta aina uusia kuvasarjoja, mutta se ei vain taida käytännössä vielä oikein toimia lupauksista huolimatta.
Periaatteessa se osaa hakea uusia kuvia itsenäisesti näytettäväksi. Mutta ainakin tässä mallissa se oli tehty aika hankalaksi. Oikeastaan ainoa lähes automaattinen tapa oli käyttää Microsoftin Live Space -palvelua, jonne ladatut kuvat saattoi määritellä laitteen kuvalähteeksi. Tällöin se näytti samaa satsia kuin mitä tuolla oli näkyvissä.
Laitteessa luvattiin myös jonkinlainen RSS-tuki, jolloin kuvia voisi toimittaa laitteelle feedinä. En saanut hommaa toimimaan.
Kolmas tapa oli laitteen päästä sanoa, että käy päivittämässä kuvavarastosi melkein minkä tahansa webin kuvasivun mukaiseksi. Se toimi, mutta vaatii siis mummolta aktiivista toimintaa. Eikä Samsungin käyttöliittymä ollut ihan helpoimmasta päästä.
Järkevämpi tapa olisi päästä jotenkin kehykseen käsiksi esimerkiksi ftp:n kautta ja ladata sinne kuvia. Yllättäen kehyksessä on salasanasuojattu web-serveri, jolla sitä voi jossakin määrin ohjata, mutta juuri tuo kuvien siirto ei onnistu kauko-ohjaten (älytöntä !).
Ja tietenkin koko homma vaatii verkkoliityntää ja WLAN-verkkoa kämppään. Eli pelkkä kehys ei vielä riitä.
Helpompaa on ladata vaikka 400 kuvaa kehykseen, pistää vaihtoväliksi 3 tuntia ja käydä muutaman kerran vuodessa pudottamassa kortilta uusia kuvia.
HP ja sen hinta näytti kyllä varsin lupaavalta.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
- Viesti:
BHphoton thanksgiving day dealina oli Sonyn DPF-V1000 alta $160:
http://www.digitalpictureframereview.co ... -dpf-v1000
Nikkorin uutukaisen kylkiäiseksi hankin tuon, juurikin lahjamielessä mutta täytyy nyt itse tutkia eka malttaako siitä luopua. Voin laittaa tästä kokemuksia myöhemmin, vielä en ole ehtinyt kuin paketin avata.
http://www.digitalpictureframereview.co ... -dpf-v1000
Nikkorin uutukaisen kylkiäiseksi hankin tuon, juurikin lahjamielessä mutta täytyy nyt itse tutkia eka malttaako siitä luopua. Voin laittaa tästä kokemuksia myöhemmin, vielä en ole ehtinyt kuin paketin avata.
-
No niin, nyt on varmaankin Joulupukin Korvatunturin tehtaalta toimitettu lahjaksi säkkikaupalla fotokehyksiä.
Kokemuksia ja mielipiteitä kaivattaisiin, minkä niminen tonttu on osannut toimivimmat kehykset veistää?
Itseltä jäi vielä jouluksi kehykset hankkimatta, askartelin ihan perinteisesti lahjakalentereita valokuvista tulostamalla. Mutta jo ensi kuun puolivälissä pitäisi 75v. lahjaksi keksiä jotain ja valokuvakehys kuvasarjalla on ihan ensimmäisten lahjaideoiden joukossa. Tavoitteena helppokäyttöisyys ja hyvä kuvanlaatu, saa maksaakin jotain jos on laatutavara. Tai sitten menee valokuvakirjan teettämiseksi.
Kokemuksia ja mielipiteitä kaivattaisiin, minkä niminen tonttu on osannut toimivimmat kehykset veistää?
Itseltä jäi vielä jouluksi kehykset hankkimatta, askartelin ihan perinteisesti lahjakalentereita valokuvista tulostamalla. Mutta jo ensi kuun puolivälissä pitäisi 75v. lahjaksi keksiä jotain ja valokuvakehys kuvasarjalla on ihan ensimmäisten lahjaideoiden joukossa. Tavoitteena helppokäyttöisyys ja hyvä kuvanlaatu, saa maksaakin jotain jos on laatutavara. Tai sitten menee valokuvakirjan teettämiseksi.