Miksi SanDisk ei toimi ?
-
Miksi SanDisk ei toimi ?
Ostin uuden, entistä nopeamman kortinlukijan SanDisc USB 2.0 reader/writer ei kuitenkaan toimi Windows 98SE:n tai Windows ME:ssä.
ME asensi ilman asennuscd:tä laitteen, mutta toiminta jumiutui siihen. 98:iin laite asennettiin cd:llä eikä se toiminut sen paremmin. Ongelma ilmenee heti kun cf-kortin laittaa lukijaan Tietokone ilmoittaa (kun on klikannut kuvaketta), että laite ei ole käytössä.
Missä vika, osaako joku arvata? Onko lukija kenties viallinen vai emmekö ole huomanneet kikka kolmosen käyttöä?
Vanha SanDisc kyllä toimii edelleen, mutta haluaisin uuden, joka on nopemapi.
ME asensi ilman asennuscd:tä laitteen, mutta toiminta jumiutui siihen. 98:iin laite asennettiin cd:llä eikä se toiminut sen paremmin. Ongelma ilmenee heti kun cf-kortin laittaa lukijaan Tietokone ilmoittaa (kun on klikannut kuvaketta), että laite ei ole käytössä.
Missä vika, osaako joku arvata? Onko lukija kenties viallinen vai emmekö ole huomanneet kikka kolmosen käyttöä?
Vanha SanDisc kyllä toimii edelleen, mutta haluaisin uuden, joka on nopemapi.
-
Kai olet ladannut kaikki päivitykset http://windowsupdate.microsoft.com :sta? Jos ei auta niin kannattaa katsastaa josko emon flashääminen auttaisi.
-
Kiitos vinkeistä. Päivitykset ovat olleet kunnossa, siis vika ei ole siellä. Softakin laitettiin 98SE:n, ME ei ohjeiden mukaan tarvitse sitä vaan se kytkeytyy automaattisesti kun piuhan laittaa koneeseen.
Kaikki toimii ok siihen saakka, kun klikkaa kuvaketta ja yrittää saada kuvat kortista koneelle. Siinä yhteydessä ei tapahdu mitään. Eli olen yhä ymmällä.
Minulla on kaksi konetta verkossa, voisiko sillä olla jokin vaikutus?
Kaikki toimii ok siihen saakka, kun klikkaa kuvaketta ja yrittää saada kuvat kortista koneelle. Siinä yhteydessä ei tapahdu mitään. Eli olen yhä ymmällä.
Minulla on kaksi konetta verkossa, voisiko sillä olla jokin vaikutus?
-
Minulla on samantapainen ongelma. OStin viime viikonloppuna USB 2 kortin ja sandiskin samaisen lukijan. Vanhalla USB 1 linjalla tavara siirtyy tasaisen varmasti kortilta kovalevylle mutta uutta USB 2 paikkaa käytettäessä homma ei toimi kunnolla. Siirto alkaa mutta noin 15 sekunnin päästä XP heittää koko lukijan pihalle ilmoittaen että koje ei ole käytössä jne.
XP:hen on laittettu kaiken maailman batchit ja päivityksen USB2 tiimoilta.
XP:hen on laittettu kaiken maailman batchit ja päivityksen USB2 tiimoilta.
-
Minulla sama laite. XP:ssä toimii täysin moitteetta (XP professional ei home) mutta tuttavan 98 se:ssä sitten on ongelmia. Sielläkin toimii osittain mutta kortille kirjoittaessa se täyttyy täydesta sian saksasta eli kaikki tiedostot on nimetty älyttömän pitkillä kyrillisillä merkeillä ja kansioita on vaikka muille jakaa.
Mutta onneksi omassa XP:ssä toimii mainiosti. Ja USB 2.0 toimii myös lukijan/kirjoittajan kanssa.
Mutta onneksi omassa XP:ssä toimii mainiosti. Ja USB 2.0 toimii myös lukijan/kirjoittajan kanssa.
wanhat windowsit ovat yllättävän hyvin muistettuja lähestulkoon toimivasta "plug & play" systeemistä. eli usb-porttien kanssa on ongelmia. suosittelen lämpimästi uudempaa käyttöjärjestelmää jos sellaisen asentaminen on mahdollista (win 2k tai XP).kukkumyy kirjoitti:Minulla sama laite. XP:ssä toimii täysin moitteetta (XP professional ei home) mutta tuttavan 98 se:ssä sitten on ongelmia. Sielläkin toimii osittain mutta kortille kirjoittaessa se täyttyy täydesta sian saksasta eli kaikki tiedostot on nimetty älyttömän pitkillä kyrillisillä merkeillä ja kansioita on vaikka muille jakaa.