Tarvikeakkujen kesto

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
skv

Tarvikeakkujen kesto

Viesti Kirjoittaja skv »

Nyt viime aikoina nokian ja muiden puhelimien tarvikeakut ovat poksahdelleet itsestään niin onko kenelläkään tietoa olisiko kenelläkään digikameran akut räjähdellyt?

Tosin käyttötunnit ovat vähäisempiä, mutta voi olla valmistusvikojakin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jwalley

Viesti Kirjoittaja jwalley »

Samat tehtaat niitä väsäävät, joten ei mikään ihme vaikka olisi räjähtänytkin. Itse hankin juuri tarvikeakun ja ensikokemusten perusteella ainakin kapasiteettia riittää siinä missä alkuperäisessäkin. Toivottavasti suojaukset on myös kunnossa.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Olen seuraillut digikamerapalstoja aktiivisesti monta vuotta, ei ole sattunut eteen tapausta, jossa ns. tarvikeakku olisi "räjähtänyt".

Sellaisista tapauksista olen lukenut, että AA-akkuja on pidetty taskussa irrallaan, ovat jotenkin joutuneet oikosulkuun ja kovastikin kuumenneet. Ei suositella!

Noissa ns. tarvikeakuissa lienee silloin tällöin joskus susikappaleita, mutta vastuunsa tunteva myyjä tällaisen mukisematta vaihtaa. Ei anna Canonkaan omille merkkiakuilleenkaan mitään sen kummempaa kestotakuuta.
Viimeksi muokannut MattiH, Marras 13, 2003 20 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Ainakin niissä BP-511 tarvikeakuissa joita olen kysellyt, on ollut Panasonicin kennot. En tiedä minkä valmistajan kennoja Canonin akkujen sisällä. Onhan periaattessa mahdollista että merkiltä kuin merkiltä voi päästä ulos heikompilaatuinen kenno joka voi aiheuttaa ongelmia. Voihan esimerkiksi olla niin että tällainen kenno pelaa mutisematta niin kauan että pudotat sen tai se lämpenee riittävästi.

Jossain olen lukenut väitettävän, että originaalit akut ovat eliniältään pidempiä. Mene ja tiedä, mutta jos tarvike akku kestää puoletkaan siitä elinkaaresta kuin mitä nk. "merkkiakku" niin säästöä on silti tullut. Tämä on tosin vain yksi "varma huhu" muiden joukossa. Uskoo ken tahtoo.
Vastaa Viestiin