Onko kellään ollut ongelmaa Win 2000:n ja ainakin Sandisk:n CF usb-kortinlukijan yhdistelmästä ja sen toimimattomuudesta?
Tappelen itse tuon ongelman parissa. Ajureiden asennus onnistuu kyllä, mutta lukija ei toimi. Järjestelmäasetuksista kun katsoin, niin käyttis jostain syystä asentaa ajurin kahteen kertaan.
Kokeilin päivittää ajurit netistä ja siivota rekisterin, mutta ongelma säilyi. Onko mielessä jotain mitä voisi kokeilla?
Windows 2000 & usb-kortinlukija
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Re: Windows 2000 & usb-kortinlukija
Mulla Sandisk & Win 2000 alussa toimivat hyvin, mutta nyt se jättää osan kortilla olevista kuvista siirtämättä. En ole kovin tarkkaan asiaan syventynyt, kun siirto kamerasta käy kunnolla.PJunes kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa Win 2000:n ja ainakin Sandisk:n CF usb-kortinlukijan yhdistelmästä ja sen toimimattomuudesta?
Tappelen itse tuon ongelman parissa. Ajureiden asennus onnistuu kyllä, mutta lukija ei toimi. Järjestelmäasetuksista kun katsoin, niin käyttis jostain syystä asentaa ajurin kahteen kertaan.
Kokeilin päivittää ajurit netistä ja siivota rekisterin, mutta ongelma säilyi. Onko mielessä jotain mitä voisi kokeilla?
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Re: Windows 2000 & usb-kortinlukija
On. Valitettavasti. Niin pitkää tikkua ei ole, että viitsisin enää Sandiskin tuotteisiin koskea. Ko. merkin muistikortitkin ovat hitaita kuin mitkä.PJunes kirjoitti:Onko kellään ollut ongelmaa Win 2000:n ja ainakin Sandisk:n CF usb-kortinlukijan yhdistelmästä ja sen toimimattomuudesta?
Havaintoja hieman vanhemmasta Sandiskin USB-I lukijasta Win98SE -alustalla:PJunes kirjoitti:Tappelen itse tuon ongelman parissa. Ajureiden asennus onnistuu kyllä, mutta lukija ei toimi. Järjestelmäasetuksista kun katsoin, niin käyttis jostain syystä asentaa ajurin kahteen kertaan.
- 1. Microdriven tökkääminen lukijaan jumittaa/kaataa koneen 50 % todennäköisyydellä.
2. Lukijaa ei saa irroittaa koneesta poistamatta ensin sen ajureita. Muuten kone ei enää buuttaa (-> ajurit pois vikasietotilassa ja taas mennään)
3. Lukija on siis käytännössä pakko pitää kiinni koko ajan, mutta muutaman kerran viikossa kone keksii "uusi laite löytynyt" -> asentaa ajurit toistamiseen -> töks -> tervetuloa vikasietotila.
- 1. laita kortti lukijaan
2. liitä lukija USB-porttiin
3. siirrä tiedostot
4. "unplug hardware"
5. irroita lukija ja kortti lukijasta
Kyllästyin lopulta temppuiluun ja ostin kotiin uuden USB-II -lukijan. Vaan yllätys, yllätys, se on täsmälleen yhtä hidas kuin Sandisk oli (~max. 700 KB/s). Epäilen, että Sandiskin ajureita on jäänyt koneeseen kummittelemaan, vaikka yritinkin ne poistaa ennen uuden lukijan asennusta. Työpaikalla (win2k) oli nimittäin vähän vastaava ilmiö; yritin asentaa samaan koneeseen toisen lukijan, mutta sehän ei onnistunut lainkaan, oletettavasti Sandiskin ajurien takia. Toiseen, samanlaiseen koneeseen uusi lukija asentui heittämällä.
Kaiva 1,8 m syvä kuoppa ja hautaa Sandisk sinne. Sen jälkeen voitkin asentaa käyttiksen uudelleen ja käydä hakemassa kaupasta paremman lukijan.PJunes kirjoitti:Kokeilin päivittää ajurit netistä ja siivota rekisterin, mutta ongelma säilyi. Onko mielessä jotain mitä voisi kokeilla?
...pelkään siis, että uudelleen asennukseksi se lopulta menee. Itse en ole vielä urakkaan ryhtynyt, koska tiedän karvaasta kokemuksesta, että kaikkien ohjelmien asennukseen ja virittelyyn ennalleen menee viikko.